Tranen.... - Reisverslag uit Delhi, India van Marie-Louise Goossens - WaarBenJij.nu Tranen.... - Reisverslag uit Delhi, India van Marie-Louise Goossens - WaarBenJij.nu

Tranen....

Door: Marie-Louise

Blijf op de hoogte en volg Marie-Louise

04 November 2016 | India, Delhi

12.15 uur:
Ik lig in mijn hotelkamer, warm en comfortabel in m'n bed. Ik blijf dat meisje onder het viaduct maar voor me zien. Waar zou zij slapen?

Ik krijg m'n emoties nog even niet over controle....

7.00 uur:
Inmiddels is de nacht voorbij. Ik heb uiteindelijk toch nog de helft geslapen. Ik ben ook een beetje boos, wat denk ik nou werkelijk; dat het deze kinderen boeit of ik er van wakker lig of niet?
Het gaat ze namelijk niet helpen. Het verschil zal ik niet maken. In India is er geen systeem van jeugdzorg. Er zijn lokale kleinere hulpverleningsinstanties die zich bezig houden met jeugd en hun belangen. Daarnaast is het oude kasten systeem inmiddels bij wet verboden. India werkt, bijvoorbeeld door de school uniformen, aan het welzijn van jeugd.
In de praktijk is het moeilijk om de kansen werkelijk te vergroten voor de armere mensen. Bedrijven zullen steeds voor ogen moeten houden, dat ze niet voor de goedkopere armste krachten gaan maar wat meer betalen, zodat er meer gelijkheid kan ontstaan. Hier zit natuurlijk het spanningsveld. Want eerlijk, wie van ons zal kiezen voor hetzelfde, maar dan wat meer betalen? Maatschappelijke betrokkenheid zal steeds de inzet moeten zijn.

Wat ik kan is er een les uit trekken. Een les waardoor ik me bewust word en blijf dat ik heel veel heb om dankbaar voor te zijn.
Mijn wiegje heeft op een veel gunstigere plekje op de wereld gestaan.

.........

Vandaag reizen we weer verder, nu naar Mandawa.
Ben benieuwd wat er op ons pad zal komen....


  • 04 November 2016 - 09:45

    Anneke:

    Leuk, jouw ervaringen te lezen..indrukwekkend.. je wordt er een beter mens van en extra dankbaar voor wat je hebt..goede tijd daar nog..de dagen zullen voorbij vliegen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Delhi

Marie-Louise

Nieuwsgierige reiziger die het liefst de hele wereld wil zien! Daarnaast trotse moeder van 3 kinderen en 2 heerlijke kleinkindjes. Behalve reiziger en (groot)moeder ben ik werkzaam als jongerenwerker en jeugdhulpverlener. Mijn reisdoel is over heel de wereld kinderen zien en ontmoeten. Vanzelfsprekend ben ik ook erg nieuwsgierig naar hoe het voor hen geregeld is. Uiteraard wil ik erg graag de cultuur en natuur zien, voelen, ruiken, horen en proeven!

Actief sinds 25 Okt. 2016
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 10307

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2019 - 10 Augustus 2019

Op kamp met kans Plus

23 Augustus 2017 - 23 Augustus 2017

Amsterdam

10 December 2016 - 13 December 2016

Krakau

02 November 2016 - 18 November 2016

India!

Landen bezocht: