Lucknow - Reisverslag uit Lucknow, India van Marie-Louise Goossens - WaarBenJij.nu Lucknow - Reisverslag uit Lucknow, India van Marie-Louise Goossens - WaarBenJij.nu

Lucknow

Door: Marie-Louise

Blijf op de hoogte en volg Marie-Louise

15 November 2016 | India, Lucknow

We zijn net aangekomen in het een na laatste hotel. Een golden tulip.

De dagen beginnen snel te gaan, het eind van onze reis is in zicht. Morgen nog een tour door de stad hier, daarna savonds, met de trein naar Delhi. Ben erg benieuwd. Zou mooier dan met de oriëntatie expres moeten zijn.

Als we in dit hotel op zoek gaan naar het zwembad op de 5e etage, komen we op het dak. Het zwembad is niet uitnodigend, maar het uitzicht des te meer. In de lucht zien we honderden stipjes. Stipjes van vliegers! Als we kijken waar de bestuurders van die vliegers staan zien we dat die allemaal op de platte daken van hun huizen. Wat leuk!

We gaan naar een grote privé school in een of ander prestigieus pand. Als we daar aankomen, in een erg rijk deel van Lucknow, zien we grote sportvelden met prachtige gebouwen. Op die velden zien we sportende kinderen in schooluniformen. Het eerste dat me opvalt en geruststelt zijn de groene vieze knieën in de witte broeken van een aantal jongens. Een leerkracht heeft een superman shirt aan. Ik moet erom lachen en ben meteen wat gerustgesteld. Discipline is er wellicht, maar er is ook ruimte voor ontdekking en plezier!

Vandaag niet zo gek veel meer gedaan. Vooral de ervaringen van gister wat laten rusten.

Tot later
Xxx

Verslag uit: India, Lucknow

Marie-Louise

Nieuwsgierige reiziger die het liefst de hele wereld wil zien! Daarnaast trotse moeder van 3 kinderen en 2 heerlijke kleinkindjes. Behalve reiziger en (groot)moeder ben ik werkzaam als jongerenwerker en jeugdhulpverlener. Mijn reisdoel is over heel de wereld kinderen zien en ontmoeten. Vanzelfsprekend ben ik ook erg nieuwsgierig naar hoe het voor hen geregeld is. Uiteraard wil ik erg graag de cultuur en natuur zien, voelen, ruiken, horen en proeven!

Actief sinds 25 Okt. 2016