Stuiterbal - Reisverslag uit Liessel, Nederland van Marie-Louise Goossens - WaarBenJij.nu Stuiterbal - Reisverslag uit Liessel, Nederland van Marie-Louise Goossens - WaarBenJij.nu

Stuiterbal

Door: Marie-Louise

Blijf op de hoogte en volg Marie-Louise

03 Augustus 2019 | Nederland, Liessel

Vier dagen geleden begon het. 'Wie heeft er een blauwe overal?" 
Drie, vier reacties volgen onmiddellijk als stilzwijgend startsein in de groepsapp. 'Heeft er iemand een blonde pruik?' 'In de soos in de verkleedkist!' 'Zijn er genoeg van dit of heeft iemand dat...'

Het is echt niet zo dat er niet al een vijftig keer geperfectioneerd draaiboek is, dat loopt als een geoliede machine, het is de geladen energie die bij elke, bijna retorische vraag opzwepend toeneemt. 'En wie is er vrijdag bij het klaarzetten?'
Het geroezemoes met de collectief voelbaar en zwoele spanning neemt toe als die van op een schoolreisje gaan terwijl de hele klas daar al een jaar naar uitkijkt, wat natuurlijk niet zo heel ver van de waarheid af zit.
Het is een afrodisiacum waar menig producent jaloers op mag zijn om in een potje te kunnen stoppen en als verjongende Botox kuur te verkopen.
Spanning zoals ik die in mijn volwassen leven al heel lang niet meer heb gevoeld en die nú al het verslavingsgebied in mijn hersenen triggert.

Dan breekt de vrijdagavond aan. Netjes op tijd, precies zoals afgesproken, ben ik op de soos.
Ben jij wel eens te vroeg ergens geweest om erachter te komen dat je de laatste bent en dat iedereen al volop bezig is? Dat is wat hier gebeurt.
Het enthousiasme is zo groot dat iedereen komt wanneer het maar enigszins kan. De bedrijvigheid spat als water in een hete pan olie.
Iedereen sjouwt kisten met pruiken, pictogrammen, metershoog vers geschilderde decorstukken. Kratten vol paprika's, tomaten, knutselspullen en alles wat je maar bedenken kunt dat je op een kamp mogelijk nodig hebt en op de vijftig jaar oude, traditioneel en nog recent geactualiseerde inpaklijst staat.

En dan is het klaar. Wat waterpistolen en een deuralarm die morgen nog even snel gehaald moeten worden, maar vandaag kunnen we niets meer doen.
Ondanks dat we een volle week weg zullen zijn en in elkaars gezelschap door gaan brengen, kan men nu al geen genoeg van elkaar.
We eindigen deze bedrijvige vrijdag dan ook volgens traditie op het terras bij Van hoek in Asten.
Degene die in de buurt komt hoort de vrolijke lachsalvo's eerder dan dat ze ons zien. Het is pure adrenaline wat straalt, vol van warme acceptatie, motivatie en inclusie. Zelfs de serveerster raakt in de war van die energie en vergeet spontaan haar bestelling.

Dat is wat deze groep, waar ik vanaf dit jaar ook toe behoor, uitstraalt.
Ik voel me vereerd dat ik hier deel aan mag nemen :-)

Zo, na dit op papier te hebben gezet, kan ik nu misschien beginnen met in slaap vallen... Op naar morgen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marie-Louise

Nieuwsgierige reiziger die het liefst de hele wereld wil zien! Daarnaast trotse moeder van 3 kinderen en 2 heerlijke kleinkindjes. Behalve reiziger en (groot)moeder ben ik werkzaam als jongerenwerker en jeugdhulpverlener. Mijn reisdoel is over heel de wereld kinderen zien en ontmoeten. Vanzelfsprekend ben ik ook erg nieuwsgierig naar hoe het voor hen geregeld is. Uiteraard wil ik erg graag de cultuur en natuur zien, voelen, ruiken, horen en proeven!

Actief sinds 25 Okt. 2016
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 10347

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2019 - 10 Augustus 2019

Op kamp met kans Plus

23 Augustus 2017 - 23 Augustus 2017

Amsterdam

10 December 2016 - 13 December 2016

Krakau

02 November 2016 - 18 November 2016

India!

Landen bezocht: