Paniek! M'n sokken..... - Reisverslag uit Liessel, Nederland van Marie-Louise Goossens - WaarBenJij.nu Paniek! M'n sokken..... - Reisverslag uit Liessel, Nederland van Marie-Louise Goossens - WaarBenJij.nu

Paniek! M'n sokken.....

Door: Marie-Louise

Blijf op de hoogte en volg Marie-Louise

30 Oktober 2016 | Nederland, Liessel

3 dagen voor vertrek. Morgenmiddag ga ik m'n koffer inpakken. In gedachten heb ik alles al, ik moet het alleen nog even vanuit m'n hoofd in m'n koffer gaan 'proppen'.
Tot mijn verbazing komen er elke keer extra onmisbare reisartikelen 'oppoppen'...tandenstokers, voor die lastige ruimte tussen die twee scheve kiezen, puzzelboekjes voor in het vliegtuig (moet me bezig kunnen houden), schoenlepel, om m'n veters niet steeds opnieuw 'te strak' te hoeven strikken waardoor m'n voeten dan weer gaan slapen, snoepjes en uiteraard CHOCOLADE (snap werkelijk niet hoe ik chocolade vergeten kon).
Maar na vanmiddag, samen met Ron, in Eindhoven onze lijstje met reisbenodigdheden ingeslagen en afgevinkt te hebben, voel ik het.

M'n ademhaling begint in m'n keel te kloppen en ik krijg het spontaan heet:
Ik heb GEEN enkelsokken en zelfs geen witte sokken!
Bijna genoeg reden om de reis af te zeggen of misschien iets minder drastisch, alleen maar uit stellen!
Grappig zo'n paniekreactie...ik draag nooit enkelsokken want die zakken af en ik draag nooit witte sokken. Die houd ik niet mooi wit en zijn te burgerlijk. En vooral dat laatste...burgerlijk staat gelijk aan oud, of op z'n minst ouder. Ik voel me niet oud en zorg er angstvallig voor dat ik me niet oud ga voelen! Alweer zo'n tegenstrijdigheid...ik zou oprecht niet graag jong willen zijn, zelfs niet met alle kennis en ervaring van nu. Vind m'n leven heerlijk zoals het nu is. Ga maar na, het is toch een enorme luxe dat je jongste kind blij is dat je weg bent (zegt de schat vast niet hardop haha), zodat zij het huis voor zichzelf, de hond en d'r vriendje heeft. (Weet de rangvolgorde tussen vriend en hond niet): " ik pas wel op het huis mam".
Dus laat mij maar zijn wie ik ben en dan altijd deze leeftijd blijven :-)
Maar goed de sokken.
In INDIA is het straks tussen de 30 en 35 graden. Dat betekent m'n oerdegelijke wandelschoenen aan en korte(re) broeken, vaak wit....Dus m'n 'hypermoderne' zwarte katoenen sportsokken die in werkelijkheid vooral erg praktisch zijn, passen daar niet bij. Blijkbaar heel erg belangrijk gezien mijn reactie:-o
Morgen de hema of sportwinkel in. Vermoedelijk ben ik nog op tijd om voordat we vertrekken wat witte sokken aan te schaffen.
Ik zou zelfs nog even kunnen zoeken naar zwarte enkelsokken voor in de degelijke bruine wandelschoenen. Dat is wellicht toch beter dan witte burgelijke enkelsokken die afzakken en meteen vies zijn.
Pff gelukkig, kan ik m'n vliegtuig toch nog halen.
Crisis bezworen :-)

Tags: Gemert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Liessel

Marie-Louise

Nieuwsgierige reiziger die het liefst de hele wereld wil zien! Daarnaast trotse moeder van 3 kinderen en 2 heerlijke kleinkindjes. Behalve reiziger en (groot)moeder ben ik werkzaam als jongerenwerker en jeugdhulpverlener. Mijn reisdoel is over heel de wereld kinderen zien en ontmoeten. Vanzelfsprekend ben ik ook erg nieuwsgierig naar hoe het voor hen geregeld is. Uiteraard wil ik erg graag de cultuur en natuur zien, voelen, ruiken, horen en proeven!

Actief sinds 25 Okt. 2016
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 10364

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2019 - 10 Augustus 2019

Op kamp met kans Plus

23 Augustus 2017 - 23 Augustus 2017

Amsterdam

10 December 2016 - 13 December 2016

Krakau

02 November 2016 - 18 November 2016

India!

Landen bezocht: